2012. július 29., vasárnap

Könnyű és finom és egészséges - de nem joghurt :)

Egészen addig nem is hallottam a mángold nevezetű növényről, amíg idén tavasszal kísérletező kedvű férjuram haza nem hozott egy csomag mángold vetőmagot. Rögtön rávetettem magam az internetre, hogy megtudjam, hogy tulajdonképpen mi is az, és mire való.
És máris nagyon-nagyon örültem, hiszen különböző források szerint a mángold íze a spenóthoz hasonló, de a répafélékhez tartozik, és a cékla a legközelebbi rokona. Kiváló a K-, A-, C-, E-vitamin, magnézium, mangán, kálium, vas és étkezési rosttartalma.
Nagyon jó forrása a réznek, kalciumnak, triptofannak (esszenciális aminosav), B2- és B6-vitaminnak, valamint proteinnek.
Jelentős mennyiségben tartalmaz még foszfort, cinket, folátot, B1-, B3-, B5-vitamint és biotint (H-vitamin).

További nagyon érdekes tudnivalók a mángoldról  ezen az oldalon olvashatók.




Változatosan elkészíthető: lehet belőle krémleves, főzelék, a szára kirántva igazán finom, és salátát számtalan variációban alkothatunk belőle.
Ma például ez a finomság került az asztalunkra ( az alap ötlet innen való):







 3 db mángold levelet összetépkedünk; a nyelét, 2-3 db paradicsomot, 1 fehér paprikát, 2-3 póréhagymát, kb 10 dkg füstölt sajtot apróra vágunk, sózzuk, oliva olajjal meglocsoljuk, néhány olivabogyót dobunk bele és megszórjuk lenmaggal. Nekem nagyon ízlik. Remélem, a férjemnek is elnyeri majd a tetszését, ő ugyanis majd csak este kóstolhatja meg, mivel most éppen dolgozik...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése